Abrona

Samen in de buurt

Abrona ondersteunt volwassenen met een verstandelijke beperking
in en nabij de provincie Utrecht. Wij bieden langdurige zorg en
maatschappelijke ondersteuning. Met aandacht voor de cliënt en
zijn of haar leefwereld.
Er werken ongeveer 1400 mensen bij Abrona en samen met ruim
700 vrijwilligers zetten wij ons dagelijks in voor ruim 2000 cliënten.
In de wijk Sterrenberg wonen 250 cliënten. Daarnaast is ook het
Dienstencentrum hier gevestigd, daar werken de ondersteunende
diensten. Ook zit Abrona in het bestuur van de bewonersvereniging
van de wijk Sterrenberg.

Ontmoeting tussen mensen

Ontmoeting tussen mensen is één van de onderdelen van de missie van Abrona. Fijn wonen wordt voor veel mensen versterkt als je je buren kent. Als je gezien en gerespecteerd wordt om wie je bent, geeft dat een gevoel van sociale veiligheid.
Datzelfde geldt ook voor veel cliënten van Abrona. Sommige wonen al tientallen jaren op Sterrenberg en voor hen is het wonen in deze inclusieve wijk een grote verandering van hun leefomgeving.

Het straatbeeld

Veel cliënten bewegen zich zelfstandig door de wijk en vinden het leuk een praatje te maken met u. Anderen hebben begeleiding nodig en laten soms gedrag zien waarvan u mogelijk opkijkt.
Cliënten reageren soms anders op prikkels dan u gewend bent. We kunnen ons voorstellen dat dat vragen oproept. Als er zich in de contacten met cliënten situaties voordoen waar u vragen of opmerkingen over hebt, kunt u tussen 7.30 en 22.30 contact opnemen met de begeleiders van de locatie waar de cliënt woont.

Contact met Abrona

Als het niet lukt om in contact te komen met de begeleiders, kunt u bellen naar de receptie van Abrona. Het telefoonnummer is 088-201 99 11.
Tijdens kantooruren krijgt u de receptioniste aan de lijn. Tussen 17.30 en 07.30 en in het weekend staat de telefoon doorgeschakeld naar de wijkzorg en de nachtzorg. Wij zullen ons best doen u in contact te brengen met iemand die u verder kan helpen. Het spreekt voor zich dat wij er alles aan doen om bij te dragen aan een mooie en veilige
woonwijk waar het voor alle bewoners fijn wonen is.