Informatiebijeenkomst Sterrenberg Aardgasvrij op 6 september 2023

Een vijftal bewoners, Thomas Stamm, Wolfgang Daurer, Bert Steenbergen, Bart Wolters en Lucien Falkenburg heeft het initiatief genomen om te kijken hoe we in de komende jaren afscheid kunnen nemen van aardgas in Sterrenberg.  Zij vormen de projectgroep Sterrenberg Aardgasvrij en onderzoeken de mogelijkheden samen met de projectleider ‘warme wijken’ van de gemeente Wouter Pieterse en communicatie-en gedragsdeskundige Annemiek Verstappen van Mijn Groene Huis. We werken nauw samen met de bewonersvereniging Sterrenberg.

Er is al een en ander onderzocht en uitgezocht en er is een enquête gehouden onder de bewoners van Sterrenberg. We willen je graag bijpraten over onze bevindingen en resultaten. Samen organiseren we een informatiebijeenkomst op 6 september om 20.00 uur in het gemeentehuis, we nodigen je daarvoor van harte uit.

Programma informatiebijeenkomst

19.45 -20.00: inloop

20.00- 20.10: welkom door Bart Wolters, voorzitter bewonersvereniging Sterrenberg

20.10-20.20: update vanuit de gemeente door Wouter Pieterse

20.20- 20.30: uitkomsten enquête door Annemiek Verstappen

20.30-20.50: update vanuit de werkgroepen door de projectgroepleden

20.50-21.10: subsidies en financiering door Annemiek Verstappen

21.10-21.30: vragen en vervolg

21.30: einde

Alle projectgroepleden zijn aanwezig en er is ruim de tijd om hen vragen te stellen. Geef je wel op via voorzitter@bewonersverenigingsterrenberg.nl.

Tot de 6e september!

Sinterklaas Bingo Sterrenberg

Op zaterdag 19 november heeft Sinterklaas met een flink aantal van zijn pieten de jongste wijkbewoners en de wijkbewoners van Abrona een bezoek gebracht in de hal van het gezondheidscentrum. Het was een vrolijke middag met muziek en dans van piet Michael en een paar kinderen, een bezoek van Sinterklaas, en als afsluiting een bingo!

Sinterklaas had voor iedereen een kadootje en wat lekkers meegebracht.

Philepine en Thea zijn buurtgenoten en tevens de drijvende krachten achter de bingo die vanaf oktober voor Abrona wijkbewoners georganiseerd wordt. Zij kwamen een week of 7 geleden met het idee een Sinterklaasbingo te organiseren voor Abrona-bewoners en de kinderen in de wijk. Met zijn tweeën hebben zij het voor elkaar gekregen dat alle kadootjes, eten en drinken (voor het grootste deel) gesponsord zijn. Ook hebben zij de aanmeldingen bijgehouden, de kadootjes ingepakt en geregeld dat de Sint tijd kon vrijmaken om in onze wijk langs te komen. Samen met 9 (!) vrijwilligers hebben zij deze middag tot een groot succes gemaakt! Met speciale dank aan het Wapen van Soesterberg en Top1Toys Emiclaer in Amersfoort en de bewonersvereniging Sterrenberg die ervoor heeft gezorgd dat er voldoende tafels en stoelen waren voor iedereen!

Vind je het leuk om te helpen met activiteiten die in de wijk plaatsvinden? Geef dat dan aan bij het bestuur van de bewonersvereniging: voorzitter@bewonersverenigingsterrenberg.nl. Je hulp kan altijd goed gebruikt worden!