Nieuws

ALV 2021 (2 juni) en vacatures bestuur

ALV 2021
In verband met de hele situatie rondom de coronamaatregelen heeft het bestuur begin van het jaar besloten de ALV ook dit jaar weer later in het jaar te organiseren. Ondanks dat er gelukkig zicht is op versoepeling van de maatregelen is er nog geen zicht op het mogen organiseren van een fysieke bijeenkomst. Daarom wordt dit jaar de ALV weer digitaal georganiseerd en wel op 2 juni 2021. Meer informatie volgt.

Vacatures bestuur
Tijdens de ALV treden Frank Boom (Penningmeester) en Marit Prins (Algemeen lid) af als bestuurslid. Daardoor ontstaan twee vacante bestuursplekken. Graag nodigen we jullie uit één van deze functies in te vullen. Ben je geïnteresseerd of wil je meer over de functies weten? Je kunt jouw interesse en vragen kenbaar maken bij één van de bestuursleden (direct of via bewonersvereniging@gmail.com)

Vergunningsaanvraag Kjoep binnengekomen bij gemeente Zeist

Ter informatie: de aanvraag van de omgevingsvergunning voor het plaatsen van een jongerenplek (kjoep) tegenover het kruispunt Rademakersstraat/Kerklaan is afgelopen vrijdag bij de gemeente Zeist aangevraagd. Dit is een procedure waarbij ook een ontheffing van het geldende bestemmingsplan wordt aangevraagd.


Een onderdeel van deze aanvraag is een ruimtelijke onderbouwing. Deze onderbouwing is opgesteld door het bedrijf BJZ.nu . De conclusie uit hun onderzoek is dat de plaatsing van de kjoep in overeenstemming is met een “goede ruimtelijke ordening” en er geen milieutechnische- en omgevingsbelemmeringen (zoals geluid en afstand tot woningen) zijn.

Uiteraard heeft u de mogelijkheid om een zienswijze in te dienen tegen de plaatsing van de kjoep (en daarna eventueel bezwaar aan te tekenen). Als je dit wilt doen, doe dat dan binnen 6 weken na publicatie bij de gemeente Zeist. De gemeente Zeist zal of op 3 of 10 februari de aanvraag publiceren in de Nieuwsbode van Zeist. Ook kunt u de aanvraag vanaf dat moment vinden op www.overheid.nl

Update hangjongerenplek (Kjoep) Soesterberg

Naar aanleiding van een bericht in Soesterberg.nu over een mogelijke plaatsing van twee overdekte hangjongerenplekken (kjoeps) op de grens van Soesterberg en Huis ter Heide heeft de Bewonersvereniging Sterrenberg begin november een gesprek met de gemeente Soest, de betreffende wijkagenten en de wijkmanager van Huis ter Heide gehad. Verslag hieronder!

Bewonersvereniging-website-bericht-Hangjongeren-overlast-in-de-wijk-Sterrenberg-11-2020

Nieuwe wijkvisie Sterrenberg, wie denkt mee?

Ruim 10 jaar geleden heeft Abrona bij de start van de bouw van de nieuwe woonwijk Sterrenberg de “wijkvisie project Sterrenberg, omgekeerde integratie” opgesteld. Inmiddels is de wijk nagenoeg voltooid en zijn de gestelde ambities voor een deel gerealiseerd. Het is hoog tijd voor een nieuwe wijkvisie voor Sterrenberg

Wij willen graag zowel de bewoners van de Sterrenberg als de cliënten van Abrona mee laten denken bij het opstellen van een nieuwe wijkvisie. Deze visie zal voor de komende jaren het kompas zijn voor de wijze waarop wij met elkaar de Sterrenberg willen laten functioneren en hoe de bewonersvereniging daar een bijdrage aan kan leveren.

Wij nodigen jou als bewoner uit om jouw inbreng te geven aan de nieuwe wijkvisie door op woensdag 15 juli van 19.30 tot 21.30 uur in het Lichtpunt Sterrenberglaan 5 deel te nemen aan de denktank. Hierbij zijn devolgende 4 thema’s het vertrekpunt:

  1. Transparantie en communicatie
  2. Sociale cohesie en veiligheid
  3. Ontmoeten faciliteren
  4. Zorgen voor goede, schone en veilige leefomgeving

Doe mee, wij kunnen jouw inbreng goed gebruiken.

Uiteraard willen we de organisatie van de denktank binnen de richtlijnen van het RIVM uitvoeren. Een aanmelding per mail aan de bewonersverenigingsterrenberg@gmail.com wordt daarom op prijs gesteld.

Graag tot woensdag 15 juli,

Namens het bestuur

Bart Wolters (voorzitter bewonersvereniging Sterrenberg)

Digitale ALV op 6 mei

Beste bewoners van Sterrenberg,

De Algemene Ledenvergadering van de bewonersvereniging kon op 17 maart niet doorgaan vanwege de corona-maatregelen. We hebben de ontwikkelingen even afgewacht, maar de persconferentie van 21 april geeft aan dat bijeenkomsten tot in de zomer waarschijnlijk niet mogelijk zijn. Het is daardoor helaas niet mogelijk om u persoonlijk te ontvangen.
De ALV organiseren we daarom in digitale vorm op woensdag 6 mei 2020 van 20:00 tot 21:00 uur.
We nodigen u van harte uit deze ALV bij te wonen. U kunt zich tot en met 4 mei aanmelden per huishouden door een mail te sturen aan bewonersverenigingsterrenberg@gmail.com met uw naam en adres. U ontvangt dan in de ochtend van 6 mei een inloglink naar onze digitale
vergaderruimte. De inloglink is te gebruiken op een apparaat naar keuze, wel installeert het eerst een programmaatje om de videoverbinding te maken.

De eerder verspreide stukken (jaarverslag 2019) zijn hier te vinden.

We voeren een verkorte agenda.

  1. Welkom
  2. Digitaal stemmen
  3. Vaststellen notulen ALV 2019
  4. Financiën.
    a. presentatie cijfers
    b. kascommissie
    c. nieuwe kascommissie
  5. Decharge bestuur
  6. Bestuurswisseling.
    Paul van Well en Mark van Veen gaan het bestuur verlaten, beiden door drukte in het
    werk en thuis. Twee kandidaten willen graag toetreden tot het bestuur. Bart Wolters en
    Dennis Merx.
  7. Activiteiten 2020