Onthulling nieuwe AED

Op burendag, afgelopen 25 september, is de AED aan het Orionplein op een feestelijke manier onthuld. Na meerdere verzoeken van wijkbewoners om een publieke AED te plaatsen in de wijk, hebben de bewonersvereniging en Abrona gezamenlijk een AED aangeschaft.  Deze is geplaatst op een plek die voor iedereen 24/7 toegankelijk is.

De AED hangt aan de buitenmuur van Orionplein 6 in een met pincode toegankelijke, verwarmde kast. Deze is aangemeld bij HartslagNu, waardoor burgerhulpverleners die aangemeld zijn bij HartslagNu, een seintje krijgen wanneer 112 gebeld wordt. De burgerhulpverleners krijgen een bericht dat hun hulp gewenst is en een aantal wordt, met de pincode van de kast, naar de AED gestuurd om deze op te halen.

Daarnaast is het voor elke wijkbewoner mogelijk de AED te gebruiken als dat nodig is. De pincode om de kast te openen is ook te vinden op de kast van de AED.

Het onderhoud van de AED is in handen van Abrona.

Vlnr: Ramon Makkink (bestuurslid bewonersvereniging namens Abrona), Peter (bewoner van de Uranushof), Bart Wolters (vz. van het bestuur v.d. bewonersvereniging) en zijn dochter Julia.